
Pożyczki na telefon to opcja nadal dostępna i znana w sektorze pożyczek pozabankowych. Takie rozwiązanie jest często wybierane z kilku powodów. Jednym z nich jest znacznie ułatwiony proces szczególnie dla starszych ludzi, którym nie po drodze z obsługą komputera oraz dla osób nie mających dostępu do internetu lub po prostu obawiających się o bezpieczeństwo w sieci przy wykonywaniu tego typu operacji.
Jak wygląda proces ubiegania się o chwilówkę przez telefon?
Chwilówka na telefon nie jest oczywiście procesem, który w pełni odbywa się za pośrednictwem rozmowy z konsultantem firmy. A na pewno nie wygląda to tak na początku, czyli przy kliencie, który zamierza z produktu skorzystać po raz pierwszy. Powodowałoby to zbyt duże niebezpieczeństwo wykorzystywania danych osób trzecich, stąd też procedura dla pierwszej pożyczki nie przebiega w pełni telefonicznie i nie jesteśmy w stanie w ten sposób uzyskać chwilówki na telefon.
Na samym początki podajemy dokładnie takie same dany, jak robilibyśmy to w komputerze. Potwierdzenie tożsamości jest jednak obligatoryjne i odbywa się za wysłaniem tradycyjnego przelewu weryfikacyjnego na określoną przez pożyczkodawcę kwotę. Warto jednak zaznaczyć, że jest to proces jednorazowy i przy ubieganiu się o pożyczkę po raz kolejny nie jest to już wymagane.
Zalety chwilówki na telefon
Przede wszystkim unikamy żmudnego czytania regulaminów i tzw. małych druczków, ponieważ wszystko to wyjaśni nam konsultant w czasie rozmowy. Warto więc przed rozmową przygotować sobie listę najważniejszych pytań, czyli np. jaki jest całkowity koszt kredytu lub jaka jest wysokość raty oraz możliwości wcześniejszej spłaty czy też bardzo ważna informacja- czy jest możliwość przedłużenia pożyczki i na jakich warunkach się to odbywa. Te wszystkie wątpliwości rozwieje konsultant w trakcie rozmowy, dzięki czemu znacznie zyskamy na czasie w poszukiwaniu nurtujących nas pytań.
Z drugiej strony pojawić się mogą jednak pewne utrudnienia- przede wszystkim jeśli zależy nam na czasie- ten rodzaj wnioskowania jest nieco wolniejszy niż proces internetowy, natomiast konsultanci często są dostępni tylko w dni robocze i to wyłącznie w określonych godzinach. Nierzadko również istnieje konieczność potwierdzania profilu przez internet lub fakt, iż nie każda firma pożyczkowa prowadzi taki sposób udzielania pożyczek.